De videnskabelige artikler her på siden er publiceret i forbindelse med CEBU's forskningsarbejde
2024
Johnsen, D.B., Lomholt, J.J., Heyne, D. et al. The Effectiveness of Modular Transdiagnostic Cognitive Behavioral Therapy Versus Treatment as Usual for Youths Displaying School Attendance Problems: A Randomized Controlled Trial. Res Child Adolesc Psychopathol (2024). https://doi.org/10.1007/s10802-024-01196-8
Lundorff, M., Thastum, M. & OToole, M. S. (2020). Pårørende. I B. Zachariae & M. Y. Mehlsen (red.), Livet efter kræft: senfølger og andre udfordringer efter afsluttet kræftbehandling (s. 174-188). FADL's Forlag.
Thastum, M. (2020). Skolefravær. I Mental sundhed og sygdom hos børn og unge i alderen 10-24 år – forekomst, fordeling og forebyggelsesmuligheder (s. 121-124). Vidensråd for Forebyggelse. http://www.vidensraad.dk
Haugland, B. S. M., Wergeland, G. J., Bjåstad, J. F. & Thastum, M. (2017). COOL KIDS/Chilled - for å mestre den vanskelige angsten. I J. Kjøbli, H. Eng, S. K. Ertesvåg & I. Frønes (red.), Å mestre det vanskelige - Individrettede intervensjoner for barn og unge (s. 20-42). Gyldendal Akademisk.