Cool Kids til andre faggrupper

• Er du lærer, pædagog eller socialrådgiver, eller har du en anden faglig baggrund med interesse for evidensbaseret behandling til børn og unge? Så kan det være relevant for dig med vores kursuspakke til andre faggrupper. Der er tale om en samlet kursuspakke bestående af et onlinekursus, en 3-dages workshop samt supervision.
  • Når man som deltager med anden faglig baggrund end psykolog/psykiater har gennemført  kursuspakken, kan man medvirke som co-terapeut på et Cool Kids gruppeforløb. Vær dog opmærksom på, at Cool Kids certificeringen er forbeholdt psykologer og psykiatere, og derfor skal den primære terapeut på forløbet være Cool Kids certificeret.

Nye regler for brugen af Cool Kids navnet

Pr. 26-04-2019 er Cool Kids navnet blevet et beskyttet varemærke i EU:

COOL KIDS (navn, logo og billeder) og COOL KIDS CERTIFICERINGSLOGOET er registrerede varemærker i EU. Det er derfor ikke tilladt for nogen person eller organisation at bruge disse brands uden udtrykkelig, skriftlig tilladelse fra Macquarie University, Australien.

Du kan læse mere om, hvad det betyder her

Kursuspakkens indhold

Onlinekursus

Kursister modtager link til et onlinekursus, som danner baggrund for en efterfølgende workshop. Kurset består af en række oplæg og cases. Onlinekurset varer ca. 3 timer, og kursisten kan - inden for en fastlagt periode - tilgå kurset, når det passer bedst for vedkommende.

3 dages Cool Kids workshop

Første dag er med fokus på vurdering af børns angst. De to næste dage er med fokus på indlæring af metoder til Cool Kids angstbehandling. Undervisningen vil være en kombination af oplæg, video og øvelser. Der tages udgangspunkt i Cool Kids programmet til børn i alderen 7-12 år og Chilled programmet til de 13-17 årige. Der godkendes fravær op til max. 20%. Vi forbeholder os retten til at lave en individuel vurdering, afhængigt af om kursisten f.eks. er gået glip af undervisning vedr. kerneredskaber i behandlingen. Der udstedes et kursusbevis efter deltagelse.

Supervision

Der tilbydes 3 x 1 times supervision pr. deltager. Supervisionen kan foregå i grupper af 2-3 deltagere eller individuelt. Se følgende retningslinjer for mere information: retningslinjer for supervision.

Priser ekskl. moms:

Andre faggrupper

(Indeholder: Onlinekursus, workshop og supervision)

12.500 DKK