Jensen, D. & Larsen, L. (2005). Forord. I B. Hagberg & M. Rennemark (red.), Aldringens psykologiske perspektiver (s. 9-10). Dansk Psykologisk Forlag.
Bærentsen, K. B. (2005). Forord. I J. Klitmøller (red.), Kulturhistoriske skitser af skriftbrugens sociogenese (s. I-III). Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.
Sommer, D. (2005). Forord. I I. Pramlin-Samuelsson & M. A. Carlsson (red.), Det legende lærende barn (s. 3-5). Hans Reitzels Forlag.
Madsen, B. (2005). Indledning. I B. Madsen (red.), Organisationspsykologiske og samfundsvidenskabelige perspektiver på kommunalreformen: Om fusion, ledelse, bureaukrati, beslutning, magt, kultur, modstand, metaforik og dialog (s. 1-12). Psykologisk Institut, Aarhus Universitet.
Pedersen, M. U. & Segreus, V. (2005). Introduction. I M. U. Pedersen, V. Segreus & M. Hellman (red.), Evidence Based Practice?: Challenges in Substance Abuse Treatment (s. 5-8). Nordic Council for Alcohol and Drug Research.
Brinkmann, S. & Eriksen, C. (2005). Introduktion. I S. Brinkmann & C. Eriksen (red.), Selvrealisering: kritiske diskussioner af en grænseløs udviklingskultur (s. 7-14). Klim.