Forskellige forløbstyper
Til venstre ses forslag til tre forskellige forløbstyper i grupper og klasser.
- Forløb kun med 360 graders redskabet. Gruppen eller klassen arbejder kun med 360 graders redskabet. Typisk bruger man den første lektion til at introducere forløbet og kompetencehjulet. Dernæst kan man i selvstændige lektioner over ti gange abejde med hver af de ti kompetencer. I folkeskolen kan man med fordel bruge de øvelser der er foreslået på siden øvelser og lege. Man kan evt slutte af med at lade eleverne bruge 360 graders redskabet i app'en (enten efter hver time og/eller efter forløbet med de ti gange).
- Kort Forløb med 360 graders redskabet. Der introduceres til kompetencehjulet og 360 graders redskabet. f.eks. 1-2 lektioner. Dernæst arbejdes der med TPM og TPR over et forløb på 5-7 uger. Forløbet er nærmere beskrevet nedenfor.
- Længere forløb med 360 graders redskabet og TPM: Der arbejdes først med 360 graders redskabet over 10 gange. Dernæst med TPM og TPR redskaberne ligeledes over 10 gange.
.
.
.
.
.
.
.
Til venstre ses et diagram for hvordan et gruppeforløb eller et forløb i en klasse kan være
1: Forløbet starter med et introduktionskursus til lærerne
1-2: Dernæst kommer to gange med introduktion til deltagerne og arbejde med 360 graders redskabet. Forløbet kan stoppe her, idet deltagerne nu har stiftet bekendskab med de ti kompetencer
3-10: Man kan fortsætte med at arbejde med TPM redskabet således at deltagerne arbejder med hele metoden på selvvalgte udfordringer