Nyhed

Ph.d.-forsvar om brug af registerdata til at vise, hvordan alkoholmisbrug skader familier

Julie Brummer præsenterer sin ph.d.-afhandling og forklarer, hvordan viden fra registre fra fx sygehuse om vold og skader kan supplere viden om alkoholforbrug, som vi har fra spørgeskemaundersøgelser.

Tirsdag 16. maj 2023,  kl. 13:00 - 16:00

Tuborgvej 164, 2400 København NV. Bygn. 7210, Festsalen A222

Aarhus Universitet i Emdrup Kbh.

Gratis DKK

I præsentationen af sin ph.d.-afhandling fortæller og diskuterer Julie Brummer, hvordan vi kan bruge informationer fra forskellige registre og spørgeskemaundersøgelser til at undersøge, hvilken skade alkoholmisbrug forvolder de pårørende til den, der drikker. Julie Brummer vil bl.a. besvare disse spørgsmål:

• Hvordan kan informationer fra fx sygehuses og behandlingscentres registre bidrage til vores viden, om hvordan en persons alkoholmisbrug kan skade familien?
  • Hvordan hænger de oplysninger, folk selv angiver om deres forbrug af alkohol i undersøgelser, sammen med oplysninger om vold, skader og sygdomme i forbindelse med fuldskab og alkoholmisbrug, som sygehuse har registreret?

Ph.d.- præsentationen foregår på engelsk og selve afhandlingen hedder 'Complementary data sources: Using register and survey data to investigate alcohol-related harm'.

Du kan følge ph.d.-forsvaret via Zoom på dette link

Bedømmelsesudvalg:

Professor Thomas Clausen, Senter for rus- og avhengighetsforskning, Oslo
Professor Janne Tolstrup, Syddansk Universitet
Professor, Mads Uffe Pedersen, Center for Rusmiddelforskning, Aarhus Universitet

Reception

Efter ph.d.-forsvaret er Center for Rusmiddelforskning vært ved en reception på tagterrassen i bygn. 7210, lok. A409