Ph.d.-forsvar om danskernes brug af cannabis som medicin

Onsdag 17. august 2022,  kl. 13:30 - 16:00

Auditorium 455, bygn. 1342

Gratis DKK
Foto: Ida Jensen / AU Foto

Hvem bruger cannabis som medicin i Danmark? Og hvorfor og hvordan bruger de det?
Disse spørgsmål og mange andre om danskernes brug af cannabis vil ph.d.-studerende og cand.soc. Sinikka L. Kvamme svare på, når hun præsenterer sin ph.d.-afhandling ”Do-It-Yourself-Medicine - Exploring the use of cannabis as medicine in Denmark."

I 2018 blev det muligt for udvalgte patientgrupper i Danmark at få lovlig medicinsk cannabis gennem lægen. Der er dog en del, som tyder på, at der foregår et stort brug af cannabis med et medicinsk motiv uden om lægen blandt danskerne. Sinikka Kvamme har undersøgt, hvem, der bruger cannabis som medicin, og hvorfor og hvordan det gør det.

Du kan følge ph.d.- forsvaret online via Zoom på dette link

Bedømmelsesudvalg:
Professor Dr. Tom Decorte, Faculty of Law and Criminology, Institute for Social Drug Research (ISD), Ghent University, Belgium.
Carsten Hjorthøj, seniorforsker, cand.scient. Psykiatrisk Center København ved Region Hovedstadens Psykiatri og lektor på Københavns Universitet.
Lektor Adriana del Palacio Gonzalez, Center for Rusmiddelforskning, Aarhus Universitet.

Reception:
Efter forsvaret vil Center for Rusmiddelforskning være vært for en reception
i mødelokale 627, bygning 1350.

Alle er velkomne