Praksisrettet temadag: Working with Couples. Effective Techniques in Couple Therapy and Prevention

Psykologisk Institut inviterer praktikere til en temadag om parterapi og forebyggelse med tre anerkendte gæsteforelæsere. Pladser fordeles efter ”først-til-mølle”-princippet.

Fredag 8. juni 2012,  kl. 09:00 - 16:00

Sted

Auditorium 455, Bygning 1342, Psykologisk Institut, Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C

Psykologisk Institut

Working with Couples. Effective Techniques in Couple Therapy and Prevention

Psykologisk Institut inviterer praktikere til en temadag om parterapi og forebyggelse med tre anerkendte gæsteforelæsere. Arrangementet afholdes fredag d. 8. juni 2012 kl. 9.00-16.00. Pladser fordeles efter ”først-til-mølle”-princippet.

Tilmelding ved betaling senest 1. juni i webshoppen
Pris: 100 kroner som dækker kaffe, vand og sandwich på dagen. Beløbet returneres ikke ved afbud.

Hent programmet for temadagen her.

Gæsteforelæsere:

• James Cordova, Professor of Psychology and the Director of the Marriage Checkup Program at Clark University in Worcester, Massachusetts, USA.
  • Frode Thuen, Professor i Psykologi ved Høgskolen i Bergen, Norge, og faglig ansvarlig for den Norske videreuddannelse i klinisk arbejde med par.
  • Annette Due Madsen, Psykolog, familieterapeut og daglig leder af Center for Familieudvik-ling, en non-profitorganisation, som tilbyder bl.a. PREP-kurser for par og skilte, parterapi, skilsmisserådgivning, børnegrupper og uddannelse af fagfolk.

9.00: Velkomst
9.15 -12.00: Professor James Cordova: The Relationship Health Checkup: The basics of working with couples to build strength, resilience, acceptance, and intimacy.
12.00 – 13.00: Frokostpause
13.00-14.15: Professor Frode Thuen: Terapeutiske utfordringer i arbeid med utroskap og alvorlig svikt
14.15 – 14.30: Pause
14.30- 15.45: Psykolog, familieterapeut og daglig leder af Center for Familieudvikling
Annette Due Madsen: Nye perspektiver på kærlighed i en moderne kultur - og praktiske redskaber i arbejdet med par
15.45: Afslutning

Ph.d.-forsvar
Temadagen afholdes i forbindelse med, at cand. psych. Tea Trillingsgaard forsvarer sin ph.d.-afhandling med titlen ”Relationship Satisfaction during the Transition to Parenthood. Preventing and Predicting Distress.” Forsvaret finder sted torsdag d. 7. juni kl. 14.15 i aud. 455 bygn. 1342 og er åbent for offentligheden.