Ny bog om skolefravær

Ansatte fra CEBU har bidraget til ny bog om skolefravær.

Professor Mikael Thastum, adjunkt Johanne Jeppesen Lomholt og Ph.d. studerende Daniel Bach Johnsen fra CEBU har bidraget til to kapitler i en ny bog om skolefravær - kapitlet "Skolefravær - udbredelse og forståelser" og kapitlet om "Back2School og andre målrettede interventioner.

Bogen "Skolens fraværende børn" er beskrevet på forlaget Dafolo's hjemmeside, som en præsentation af "blandt andet resultaterne fra en ny undersøgelse af karakteristika ved børn med bekymrende skolefravær, og hvad man kan gøre for at identificere disse børn og sætte ind. Bogen behandler endvidere emner som mobning, skolevægring, behandlingsprogrammer i praksis, angst og nødvendigheden af at arbejde struktureret p tværs af faggrupper."

Der er lavet en anmeldelse af bogen på folkeskolen.dk's hjemmeside, som kan læses her

Bogen kan blandt andet købes via Forlaget Dafolo's hjemmeside her.