Back2School inkluderet i Aarhus Kommunes budgetaftale

Aarhus Kommune har i deres nye budgetforlig for 2020 afsat 1,7 millioner kroner om året til skolefraværsprojektet Back2School.

Aarhus Kommune har bevilget penge på budgettet for 2020 til projekt Back2School. Foto: Colourbox

Forligsparterne skriver, at man ønsker ”at videreføre Back2School, som er forløb til elever, der har markant og bekymrende fravær. Der afsættes 1,9 mio. kr. i 2020 og herefter 1,7 mio. kr. årligt. Det kan også bidrage til, at færre børn bliver omfattet af reglerne om 15 procent fravær, hvor Socialforvaltningen skal træffe afgørelse om standsning af børne- og ungeydelsen for et kvartal.”

Projekt Back2School er et samarbejde mellem CEBU og Aarhus Kommune om at hjælpe elever med bekymrende skolefravær. Cirka 150 børn/unge og deres forældre har enten modtaget et behandlingsforløb på CEBU eller en indsats via Aarhus Kommune.

Du kan læse mere om Aarhus Kommunes budgetaftale for 2020 med nyheden om Back2School her og mere om selve Back2School projektet her.

Professor Mikael Thastum
Psykologisk Institut