Arrangement

Mikael Thastum og Daniel Bach Johnsen til workshop i Holland

Den 12 til 16 marts, deltager CEBUs centerleder Mikael Thastum sammen med PhD studerende Daniel Bach Johnsen på en international workshop med fokus på at udarbejde en fælles forståelse og konseptualisering af skolefravær.

Oplysninger om arrangementet

mandag 12. marts 2018, kl. 08:00 - fredag 16. marts 2018, kl. 17:00

Holland

Lorentz Center

Workhopen afholdes på Lorentz Center ved Leiden Universitet i Holland, og samler 25 ledende internationale akademikere og praktikere som arbejder med skolefravær. Deres ekspertise spænder over uddannelse, ungdomsudvikling, socialt arbejde, sociologi, psykologi og psykiatri. Deltagerne bidrager med korte præsentationer med det formål at lette diskussionen under fokusgrupper og diskussioner i plenum.

Hovedformålet med workshopen er at skabe konsensus om bedste praksis til konceptualisering skolefraværs problemer og identifikation af risikoen for unge. Mod slutningen af workshop etableres en international ”taskforce” for at styre udviklingen, evalueringen og formidling af interventioner for skolefraværs problemer, herunder konferencer og særlige spørgsmål inden for videnskabeligtidsskrifter.