Nyheder

Søren Staugaard. Foto: AU Foto

27.03.2015 | Forskningsnyhed

To-årig bevilling til Søren Staugaard

Postdoc Søren Risløv Staugaard har modtaget en 2-årig postdoc bevilling fra Det Frie Forskningsråd | Kultur og Kommunikation.

27.03.2015 | Forskningsnyhed

Det danske videnskabelige tidsskrift Psyke & Logos har stor succes!

107.685 visninger og downloads i 2014. Det er en støt stigning fra 2013, hvor der i det første halve år af 2013 var 23.000 downloads af tidsskriftet.

Ny bog: Clinical Perspectives on Autobiographical Memory Hardcover

04.03.2015 | Forskningsnyhed

Ny bog: Clinical Perspectives on Autobiographical Memory Hardcover

by Lynn A. Watson (Editor), Dorthe Berntsen (Editor)

Ny bog: Læring, dannelse og udvikling - Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole

04.03.2015 | Forskningsnyhed

Ny bog: Læring, dannelse og udvikling - Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole

af Jacob Klitmøller & Dion Sommer (red).

Bogen ”Mærkelige Menneske – moderne personlighedspsykologi”

02.03.2015 | Videnudveksling

Bogen ”Mærkelige Menneske – moderne personlighedspsykologi” udkommer nu på Norsk Gyldendal.

Bogen ”Mærkelige Menneske – moderne personlighedspsykologi”, som Høgh-Olesen & Dalsgaard udgav i 2014 er lige blevet købt til udgivelse af Norsk Gyldendal.

05.02.2015 | Forskningsnyhed

Ny stor rapport viser vejen til mindre fravær på erhvervsskolerne

Ny forskningsrapport kortlægger årsager til fravær på danske erhvervsskoler og giver et indblik i, hvad skoleledere og lærere bør have fokus på i forbindelse med den nye reform for erhvervsskoler, der træder i kraft til august.

Charlotte Jonassons forskning har et klart budskab til erhvervsskolerne: hvis I vil mindske frafaldet, skal I se på klassernes størrelse og sammensætning.

05.02.2015 | Forskningsnyhed

Blandede klasser mindsker frafaldet på erhvervsskolerne

Når kvinder og mænd sidder på skolebænken sammen på en erhvervsskole, stiger trivslen i klassen og eleverne skipper færre timer

Den ny reform for erhvervsskoler vil skabe lavere fravær ved at ændre på adgangskrav og uddannelsernes struktur.

05.02.2015 | Forskningsnyhed

Dedikerede lærere på erhvervsskoler styrker elever

Den ny reform for erhvervsskoler vil skabe lavere fravær ved at ændre på adgangskrav og uddannelsernes struktur. Ny forskning blandt 3000 elever viser, at det er vigtigt for elevernes læring at bevare undervisernes engagement og gejst under reformen.

Hvis skoleledere formår at tænke unges erfaring og køn ind, når de danner klasser til erhvervsskoler, kan det betyde et bedre klassemiljø med efterfølgende mindre fravær.

05.02.2015 | Forskningspolitik

Klassesammensætning er afgørende for fravær og trivsel på erhvervsskoler

Danske erhvervsskoler kan få flere engagerede elever med mindre fravær, hvis skolerne er dygtige til at sammensætte klasser ud fra erfaring og køn

30.01.2015 | Navne

Forsker fra BSS og studievejleder på ST samarbejder om at fremme de studerendes trivsel

I samarbejde med professor Jan Tønnesvang fra BSS har psykolog Sanne Schou udviklet en ny ramme for samtaleforløb med studerende på ST. Formålet er at fastholde studieengagement og fremme trivsel blandt studerende.

Viser resultater 41 til 50 ud af 115

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste