Steps towards a Future of Psychotherapy: Complementarity and Integration

Det er med glæde, at Enheden for integrativ Livspsykologi, Aarhus Universitet, School of Business and Social Sciences, Psykologisk Institut i samarbejde med Gestaltterapeutisk Forum inviterer til den 6. Internationale Gestalt Konference den 25. maj 2013.

Lørdag 25. maj 2013,  kl. 10:00 - 17:00

Sted

Aarhus Universitet, Psykologisk Institut, Nobelparkens Auditorium, Bygning 1482, Jens Chr. Skous Vej 4, 8000 Aarhus C.

Konferencen byder på tre følgende hovedtalere:

• Scott Kellogg: Transformational chairwork: An Introduction to psychotherapeutic dialogues
  • Bob Resnick: Gestalt therapy as an integrated and integrating model
  • Jan Tønnesvang: Future pathways for gestalt practice and theory

Scott Kellogg
Ph.d., klinisk adjunkt ved New York Universitet, USA. Scott Kellogg er uddannet i både skema-baseret terapi og i gestaltterapi, og er psykoterapeut ved The Schema Therapy Institute i New York.

Gennem de sidste ti år har Scott Kellogg særlig fokuseret på den dybere forståelse af to-stole teknikken og dens brug i klinisk praksis. Han ser det som et mål at re-introducere teknikken i den psykoterapeutiske verden. I hans workshops underviser han psykoterapeuter i, hvordan man kan bruge denne dialogmetode i psykoterapi.

Robert W. Resnick
Ph.d., core faculty, Gestalt Associates Training Los Angeles (GATLA), USA.

Robert W. Resnick er klinisk psykolog og har været gestalt- og parterapeut i over 45 år og international træner i over 40 år. Robert W. Resnick er oprindeligt trænet af Fritz Perls og blev af ham valgt til at være den første Gestalt terapeut til at introducere Gestalt Terapi i Europa sidst i tresserne.

Jan Tønnesvang
Ph.d., professor MSO, Aarhus Universitet, School of Business and Social Sciences, Psykologisk Institut.

Jan Tønnesvang arbejder med integral vitaliseringspsykologi (IVP) og integrativ gestalt praksis (IGP). Han har sammen med Mikael Sonne skrevet bogen Integrativ Gestalt Praksis (2013). Bogen reformulerer gestalt teori og terapi på et integrativt psykologisk grundlag som en tilgang til at arbejde med kompleksitet og helhed i en gestalt tilgang, der matcher det 21. århundrede.

Frist for tilmelding er senest den 20. maj 2013.

Konferencegebyr
Ved indbetaling før 1. april 750 kr. Efter 1. april 850 kr. (Rabat på 100 kr. for universitetsstuderende). Konferencegebyret inkluderer kaffe og frokost.

Indbetaling
Du bedes indbetale til reg.: 1551,  konto: 3 194 696 302
Husk at skrive dit navn på indbetalingen!!!

Kvitteringen er din adgangsbillet. Studerende skal huske at medbringe studiekort. Konferencen foregår på engelsk.

Konferencen er åben for alle interesserede - både medlemmer af GF og andre interesserede.

Deltagerne i konferencen vil have mulighed for gratis at overvære Bob Resnicks spændende video-præsentation umiddelbart efter konferencen (kl. 17.15 – ca 19).

Kontakt: jan@psy.au.dk eller mail@mikaelsonne.dk

Gestaltterapeutisk Forum, www.gfdk.dk