Psykologisk Institut fejrer 50 års jubilæum

Mød tidligere og nuværende studerende og forskere og få nye faglige input og spændende oplæg samt underholdende indslag, når Psykologisk Institut inviterer til jubilæumsarrangement den 17. august 2018 i hjertet af Universitetsparken.

Fredag 17. august 2018,  kl. 10:00 - 18:00

Sted

Bartholins Allé 13, bygning 1343, lokale 275 (Store Juridisk Auditorium) 8000 Aarhus C

Psykologisk Institut, Aarhus Universitet kan i år fejre 50 års jubilæum, og det er der grund til at fejre. Instituttet startede op i midlertidige barakker i 1968 i Risskov. I dag er vi flyttet ind i hjertet af Universitetsparken, i nogle af universitetets smukkest beliggende og mest historiske bygninger. Fra periferi til centrum – intet mindre. Ikke bare bygningsmæssigt men også fagligt, professionelt og videnskabeligt. Kom og deltag i festlighederne omkring Psykologisk Institut. Se faciliteterne, mød lærere, studerende og få nye faglige input.

DU KAN BLANDT ANDET HØRE:

• Eva Secher Mathiasen, formand for Dansk Psyko¬logforening og professor Svend Brinkmann, alumne fra Psykologisk Institut, tale om psykolo¬giens rolle i samfundet.

• Professor Dorthe Berntsen taler om nyskabende forskning i involuntære selvbiografiske erindringer.

• Professor Mikael Thastum taler om behandling af angstlidelser og nye interventioner i forhold til skolefravær

• Professor Torsten Kolind og Professor Mads Uffe Petersen taler om psykologiens rolle i rusmiddel¬forskningen.

Endelig kan du opleve et underholdende indslag med komiker og psykolog Anders Ørskov, der optræder som totalvejlederen Elrik Nørmo. Begivenheden finder sted fredag d 17. august 2018. Pladserne fordeles efter først til mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig.

På Psykologisk Instituts vegne

Jan Tønnesvang